Колекція

Повість про Ґендзі. Глава 2

Утагава Кунісада

  • Повість про Ґендзі. Глава 2 2
Основна інформація
ID
Г-IV-1127
Автор
Утагава Кунісада
Назва
Повість про Ґендзі. Глава 2
Дата створення
ХІХ ст.
Країна
Японія
Техніка
дереворит тиснення
Матеріал
папір туш
Розміри (висота x ширина, см)
23 x 34
Інформація про автора
Автор
Утагава Кунісада
Роки життя
1786–1865
Країна
Японія
Біографія
Утагава Кунісада (1786–1865), також відомий як Тойокуні III, був найвідомішим, плідним і успішним японським художником XIX-го століття, який працював у жанрі укійо-е («картина плинного світу»). Був представником школи ксилографії Утагава, а пізніше – її очільником. Практично з першого дня свого творчого шляху і до самої смерті Кунісада був законодавцем мод в японській ксилографії. Відомий своїми серіями театральної гравюри, видів міста Едо і бідзінга (зображення красунь). Дванадцять робіт Утагави Кунісади зі збірки Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького є частиною серії з 54 друків, що зображують сцени з розділів твору письменниці Мурасакі Сікібу «Повість про Ґендзі», що вважається одним із найбільших творів японської літератури. Придворне життя та подорожі принца Ґендзі, представлене з дивовижною увагою до деталей, включаючи розкішний одяг та архітектурні композиції. Зображення зроблені з використанням дуже тонких ліній, стриманих кольорів синього, червоного та коричневого різних відтінків. Роботи об’єднані однаковим естампом у правому верхньому куті, написані скорописом сосьо (трав’яне письмо), а також орнаментальною рамкою з емблемами Ґендзі, що повторюється на кожній із робіт. Таке поєднання було характерно для книжкової гравюри.
Опис роботи
На гравюрі зображено кімнату, яка розділена ширмами і ліхтарем на високій підставці. У правій частині за ширмою на татамі в однотонному рожево бежевому кімоно та розв’язаним поясом обі сидить Уцусемі, дружина Ійо-но суке. У лівій частині гравюрі на фоні вертикальних сувоїв зображено лисого літнього самурая, одягнутого у традиційний костюм монцукі-хаорі-хакама та з двома мечами. Самурай зненацька з’являється зі скрині. Правою рукою він тримає за комір кімоно принца Ґендзі, який сидить на підлозі. Молодий чоловік намагається чинити опір, піднявши праву руку за голову.
Надписи та символи
Вгорі справа в картуші каліграфічний напис із порядковим номером «2». Внизу зліва підпис автора, штампи цензорів, серед яких Мера Таітіро, і штамп видавництва.