Колекція

Вид на острів Сан Джорджо Маджоре

Франческо Ґварді

  • Вид на острів Сан Джорджо Маджоре 2
Основна інформація
ID
Г-V-341
Автор
Франческо Ґварді
Назва
Вид на острів Сан Джорджо Маджоре
Дата створення
1770 – поч.1780-х
Країна
Італія
Техніка
рисунок
Матеріал
перо туш
Розміри (висота x ширина, см)
16.7 x 21.9
Додатково
Інформація про автора
Автор
Франческо Ґварді
Автор мовою оригіналу
Francesco Lazzaro Guardi
Роки життя
1712–1793
Країна
Італія
Біографія
Відомостей про Франческо Ґварді (Венеція, 1712 – 1793, Венеція) збереглося небагато. Родина Ґварді володіла невеликою майстернею, яка спеціалізувалась на копіюванні творів знаменитих художників і виконанні церковних замовлень. Після батька і старшого брата, які керували майстернею, її очолив Франческо і відтоді тут стали малювати та копіювати пейзажі. Сучасники називали його другим Каналетто, хоча він ніколи у нього не вчився. Ґварді умів майстерно зображати тіні, які відкидали будинки та люди. Він малював живе, мінливе на очах місто. У пошуках особливого настрою митець часто повторював одні і ті ж самі сюжети та мотиви. Часто запозичував ідеї з картин своїх попередників, наділяючи їх тонким настроєм особливої одухотвореності. Після середини 1760-х років Ґварді вернувся до жанру ведути, бо на той час залишився чи не єдиним художником, який працював у цьому жанрі, демонструючи високу якість виконаної роботи. Доробок Гварді, що включає близько шестисот рисунків, які збереглися до наших днів, датується останнім десятиліттям його життя. Переважно це те, що лишилося у студії художника на момент його смерті: капріччі та «макьєте».
Опис роботи
Доробок Ґварді, що включає близько шестисот рисунків, які збереглися до наших днів, відноситься до останнього десятиліття його життя. Більша їх частина – це те, що залишилося у студії художника на момент його смерті. Переважно твори відносяться до категорії капріччо: комбінацій реальних чи уявних будівель, руїн та ландшафтів, що постають з фантазії автора. Венеційці завжди були схильні належним чином оцінювати винахідливість, артистизм та дотепність «капріччо», які були противагою знайомим на щодень видам рідного міста. Вид на острів Сан Джорджо Маджоре був одним із найбільш вподобаних мотивів, до якого художник звертався протягом 1770-х – початку 1780-х років. Ця група творів, до якої входять близько тридцяти підписаних картин та декілька десятків рисунків, демонструє, що Ґварді використовував один стандартизований композиційний тип. Всі роботи з цієї групи були намальовані фактично з одного ракурсу з набережної Скявоне, можливо, зі сторони фасаду банку Сан Марко. Головне місце в композиції представленого твору займає церква Сан Джорджо Маджоре, яка блискуче прорисована в контрастній манері. Вірогідно, рисунок був виконаний як самостійний твір та датується 1770 – початком 1780-х років.