Найбільш відома картина у Львівській національній галереї імені Б.Г. Возницького – «Платіж» Жоржа де Латура, який працював при дворі герцога Лотарингії Генріха II. Її сюжет досі є загадковим. Жак Тульє висловив думку, що картина, очевидно, частково обрізана, і справа повинна була бути фігура Христа. Жорж Парізе пов’язав сюжет з Покликанням апостола Матвія, про що писав у своїй статті Улліс Мусаллі. Вбачали в полотні й інший євангельський сюжет: «Юда отримує тридцять срібняків». Але мотив зрадництва Юди у творчості караваджистів майже відсутній. На початку своєї творчості Жорж де Латур надавав перевагу денному світлу, а згодом почав малювати нічні сцени, в які вписував внутрішнє світло – свічку або ліхтар, що надавало таємничості та драматизму живописним сюжетам. Полум’я свічки підсвічує тільки деякі елементи композиції – обличчя, руки, предмети на столі. Старий чоловік зосереджено відраховує гроші, а чоловік, що сидить за столом навпроти, прискіпливо стежить за його діями. Ще одна назва картини – «У лихваря». Припускають, що зображені селяни, які платять податок. Насправді лихвар мав би бути наділений відповідною впевненістю, а ті, хто прийшов до нього, звісно, залежати від нього. Тут очевидним є примус. Старий у сірому одязі безрадісно відраховує гроші під уважними поглядами спостерігачів, а юнак з тростиною вказує на нього, наче підтверджуючи пункти документа, що читають вголос. Найбільше це нагадує сцену здирництва, від якого страждало населення. Аналогічні мотиви зустрічаються у лотаринзькій графіці.