Оплакування Христа
невідомий
- Вид
- скульптура
- Жанр
- релігійний
- Сюжет
- Оплакування Христа
- Провенанс
- Збірка Львівської міської галереї
- Експозиція
- Палац Потоцьких
Бронзовий горельєф з колекції Галереї представляє традиційний варіант, де зображені три постаті до пояса. В центрі фронтально представлене зняте з хреста тіло Ісуса у пов’язці на стегнах (перізонії). Його голова у великому терновому вінку обернена вліво до Богородиці, яка зображена у профіль. Голову і плечі Марії прикриває мафорій. Її вуста, розкриті у болісному плачу, торкаються щоки мертвого сина. Правою рукою вона ніжно тримає долоню Христа зі слідом від цвяха. Ліва рука Ісуса безвольно звисає вздовж тіла. На його правому боці зображена рана, нанесена списом римського легіонера Лонгина. По інший бік Спасителя художник помістив фігуру Івана Євангеліста. Руками він підтримує тіло Христа за талію. Апостол, охоплений горем, відвертає обличчя. Характерними є густі локони, які обрамляють його обличчя. Роботу створено, ймовірно, у північно-західній Європі, можливо у Німеччині – у традиції цих країн було зображувати терновий вінок великим, об’ємним, іноді непропорційно великим відносно розмірів голови. Під час створення горельєфа автор надихався роботою «Пієта» (бл. 1460, Національна пінакотека Брера у Мілані) венеційського художника, засновника Венеційської школи живопису Джованні Белліні (1430–1516).