Морська пристань

Джованні Антоніо Каналь

  • Морська пристань 2
  • Морська пристань 3
Основна інформація
ID
Ж-3372
Автор
Джованні Антоніо Каналь
Назва
Морська пристань
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
64 x 94
Інформація про автора
Автор
Джованні Антоніо Каналь
Роки життя
1697–1768
Країна
Італія
Біографія
Джованні Антоніо Каналь, званий Каналетто, поза сумнівом, найвидатніший і найвідоміший представник ведутного малярства Венеції XVIII ст. Митець народився 1697 року в сім’ї Бернарда Каналя, який, за даними біографів, зокрема Антоніо Марії Дзанетті, був «театральним живописцем» і побудував блискучу кар’єру сценографічного маляра: упродовж 1711–1728 рр. працював над декораціями в театрах Сант Анджело та Сан-Кассіано – найбільш відомих і престижних у тогочасній Венеції. Між 1719–1720 рр. Бернардо разом із сином відвідав Рим. Саме в цей час, як сценографів, Антоніо з батьком згадано у лібрето до опери Алессандро Скарлатті. Вірогідно, саме в Римі митець одержав прізвисько Каналетто, що дослівно означає маленький Каналь. Поміж покровителів художника раннього періоду творчості було кілька італійців, однак іноземці, особливо з Британських островів, значно більше цінували його твори та постійно поповнювали ними свої колекції. Посол Джозеф Сміт був основним клієнтом художника та посередником між ним і клієнтами з Англії. У 1746 році Каналетто виїхав до Англії, де пробув до 1756 року, однак упродовж цього періоду здійснив кілька коротких поїздок Європою. У 1760 році він повернувся до Венеції, де провів решту життя.
Опис роботи
Картина характерна для стилю Каналетто, з великою увагою до архітектурних деталей та перспективи, використання світла і кольору для створення атмосферних ефектів. Кольори живі та яскраві, а палітра ідеально передає сонячне світло, що відбивається від стін будівель. Художник також використав додаткові кольори для створення цікавих візуальних контрастів. Каналетто використав світло для створення драматичних ефектів у своїй роботі. Він відтворював відображення у воді, тіні на будинках та ефекти сонячного світла, щоб надати своїм картинам глибини та текстури. Людські фігури, одягнені в елегантні костюми та сукні XVIII століття, надають картині візуального інтересу.
Надписи та символи
Внизу справа напис: «V. Canaletto».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького