Образне рішення «Погруддя жінки» (1891) інспіроване романтичною ідеєю оновлення культури шляхом звернення до народних джерел та естетизацією народного, його сприйняттям як захопливої художньої теми в мистецтві межі ХІХ – XX ст. Зродженню інтересу до народного життя сприяв розвиток етнографії, зокрема її львівського осередку, де за участі визначних учених і культурних діячів – Х. Вовка, В. Гнатюка, М. Грушевського, Ф. Колесси, З. Кузелі, Д. Лепкого, І. Франка – було засновано перший етнологічний центр для вивчення етнокультури західних регіонів і розпочато випуск «Етнографічного збірника». У 1860-х рр. систематичним збиранням етнографічного матеріалу на українських теренах займався польський дослідник О. Кольберг. Наприкінці ХІХ ст. зацікавленню народною темою посприяв розвиток «закопанського стилю» та узвичаєння творчих поїздок у с. Закопяни біля Кракова. «Погруддя жінки» А. Попеля сповнено жвавого етнографічного інтересу до відтворення жіночого народного типу і регіонального народного строю. Образу притаманна узагальненість відображення абстрактного радісного стану і характерних народних антропологічних ознак. Завданням утілення народного типу зумовлено ретельне відтворення віночка, намиста, інших деталей народної ноші. Попри схематичність, погруддя сповнене експресії, помітної в активному виразному силуеті, повороті голови, моделюванні вбрання. Робота, імовірно, є парною до «Погруддя чоловіка» (1891) й перегукується з іншими творами народної тематики у львівській скульптурі межі ХІХ–XX ст., зокрема Т. Баронча («Погруддя селянина», 1879), В. Бжеґи («Верховинець», 1901), К. Лящки («Погруддя верховинця», 1900), М. Тарчиновського («Погруддя старого», 1888). Показовий інтерес до народної теми у царині малярства в полотнах В. Водзіновського, А. Гроттгера, А. Єгерського, А. Козакевича, К. Похвальського, В. Тетмаєра, В. Шимановського.