Німфи та амури

Клод Мішель (Клодіон)

  • Німфи та амури 2
  • Німфи та амури 3
  • Німфи та амури 4
  • Німфи та амури 5
  • Німфи та амури 6
  • Німфи та амури 7
  • Німфи та амури 8
  • Німфи та амури 9
  • Німфи та амури 10
  • Німфи та амури 11
Основна інформація
ID
С-I-532
Автор
Клод Мішель (Клодіон)
Назва
Німфи та амури
Дата створення
1780
Країна
Франція
Техніка
відлив
Матеріал
бронза
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
53 x 24 x 24
Додатково
Інформація про автора
Автор
Клод Мішель (Клодіон)
Роки життя
1738–1814
Країна
Франція
Біографія
Клод Мішель (Клодіон) (20 грудня 1738, Нансі – 29 березня 1814, Париж) – французький скульптор, представник камерного напряму неокласицизму. Належав до династії лотаринзьких скульпторів. Перші уроки майстерності отримав у батька Томаса Мішеля – придворного скульптора прусського короля. Згодом у Парижі навчався у відомого скульптора Жана-Батиста Пігаля. У 1759 і 1761 рр. відповідно здобув головний приз і срібну медаль Королівської Академії живопису і скульптури. У 1762 р. переїхав до Риму, де упродовж дев’яти років вивчав античне мистецтво. Вишукана пластичність творів Клодіона, переважно зображень німф, еротів, сатирів, вакханок, здобула йому популярність, замовлення і професійне визнання. Після повернення до Франції у 1771 р. скульптора було обрано в члени Королівської Академії живопису і скульптури. Окрім робіт на сюжети «галантної міфології», Клодіон є автором портретів, композиції «Клеопатра, що помирає», моделей статуеток для Севрської мануфактури, малюнків плакеток, ваз і канделябрів. Майстер працював у мармурі, бронзі, теракоті. Свої твори тиражував, вони надходили у продаж, що було новацією для його часу.
Опис роботи
Композицію авторства Клодіона 1780 року рідко відливали у ХІХ ст. у зв’язку зі складністю виконання: крім окремих фігур, це також необхідність вилити у бронзі ажурну сіть. Основу композиції становлять дві оголені жіночі фігури. Одна з них сидить на високому камені, тримаючи в руках рибальську сіть, з якої намагається вилетіти спіймане маленьке оголене путті з крильцями (амур). Друга жінка, зображена зліва, допомагає першій впоратися з уловом. Довге густе волосся обох жінок ніби розвіяне вітром. Углибині сітки лежить ще одне спіймане путті. Внизу камінь переходить в округлий подіум, який своєю чергою всередині прикріплений шурупами до прямокутної підставки з сегментними вирізами кутів.
Надписи та символи
На задній грані підставки написи: червоним – «P.Z.S. 4201»; білилами – «№ С-І-532».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького