Рисункові копії оплічних портретів Мартіроса Сарьяна (за авторським оригіналом Павла Коріна) та автопортрета Сергія Малютіна, виконані Юліаном Зайцем 1962 року, формують своєрідну графічну диптихну композицію, у якій два образи немов вступають у мовчазний діалог – чи то суперечку, чи то взаємне доповнення. Обидва портрети профільні, із зображеннями зрілих митців, проте розташовані у протилежних напрямках, ніби погляди героїв звернені у різні часові, духовні або концептуальні горизонти. Фігура Мартіроса Сарьяна, подана в профіль зліва, виконана з винятковою повагою до оригінального живописного образу Павла Коріна. Ю. Заяць зберігає чіткість і виразність рис цього образу: виразний профіль, зібраний погляд, сфокусований на невидимій для глядача точці. У профілі М. Сарьяна – сила волі, гідність і внутрішня зосередженість людини, яка пройшла крізь випробування буремного XX століття. Ю. Заяць тут працював стримано, з точним відтворенням пластики обличчя і характеру лінії, вся увага зосереджена на внутрішньому житті образу. На противагу йому автопортрет Сергія Малютіна, розташований з правого боку композиції, також у профіль, але звернений у протилежний бік. Профіль С. Малютіна більш м’який, з вусами та невеликою борідкою, середньої довжини волоссям і спокійним, уважним поглядом, що вбирає у себе не лише зовнішній світ, а й, здається, відлуння мистецького досвіду. Ю. Заяць інтерпретує цей портрет з особливою чуйністю, лінія тут м’якша, ніж у зображенні М. Сарьяна, і водночас виразна, передає цілісність, незалежність і спокійну гідність художника, який бачить у світі передусім красу та гармонію. Разом ці два портрети, звернені одне до одного потилицями, творять складну композицію, у якій напрямки поглядів – наче вектори протилежного руху часу чи ідей. Один спрямований у глибину минулого, інший – у майбутнє; один як сувора медитативна присутність, інший як споглядальний, майже ліричний настрій. Сумнівно, що така композиція могла бути випадково сформована: найімовірніше, Ю. Заяць, який на той час був уже зрілим автором, використав цю опозицію як засіб візуального і сенсуального дослідження теми творчої ідентичності, внутрішньої позиції митця в історії. Обидва рисунки не просто репрезентують копійовані оригінали, вони є частиною глибшої рефлексії Ю. Зайця над феноменом мистця як особистості у культурному просторі, що розгортається не лише в одному напрямку, а у множинності осей та постійному русі між полюсами досвіду, традиції й майбутнього задуму.