Назад

Фігура єпископа

Антон Осінський

  • Фігура єпископа 2
  • Фігура єпископа 3
  • Фігура єпископа 4
  • Фігура єпископа 5
Основна інформація
ID
С-I-1589
Автор
Антон Осінський
Назва
Фігура єпископа
Дата створення
1750–1760-ті
Країна
Україна
Техніка
різьба поліхромія
Матеріал
дерево позолота
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
165 x 77 x 56
Інформація про автора
Автор
Антон Осінський
Автор мовою оригіналу
Antoni Osiński
Роки життя
бл. 1720 – після 1764
Країна
Річ Посполита, тепер Україна
Біографія
Антон Осінський (бл. 1720 – після 1764), за походженням львів’янин, один із провідних майстрів другого періоду львівської барокової скульптури. Відомо, що він був учнем Томаса Гуттера та Йогана Георга Пінзеля. Творчий доробок скульптора досить великий, йому приписують багато творів, але документально підтверджених робіт небагато. Антон Осінський працював над оформленням інтер’єру костелів оо. Бернардинів у Лежайську, у Лешневі (Львівська обл.), Збаражі. Протягом своєї творчої кар’єри манера виконання робіт скульптора зазнала змін під впливом творчості митців, які приїжджали до Львова з Німеччини та Австрії. Для скульптур Антона Осінського характерне моделювання облич із виразними рисами і мімікою, тяжіння до стилізації поз та одягу.
Опис роботи
Фігура єпископа поліхромна, представлена у S-подібному силуеті в театральній позі. Чоловік зображений з митрою на голові, з-під якої виступає волосся, що хвилями опускається на плечі. Постать виконана у бароково-рокайльному стилі. Головним для скульптора було не достовірно відтворити анатомічну схожість, а передати форму, настрій, емоції. Єпископ ніби завмер, нахилившись праворуч. Основну увагу автор надав обличчю з маленьким гострим підборіддям, випнутими вилицями із запалими щоками, прямим, чітко окресленим носом та невеликими, тонкими вустами. Автор змоделював лице, виразно відтворивши міміку єпископа. Динамічні складки одягу додають експресії образу. Драперії формують своєрідні абстрактні, вигнуті під різними кутами площини, які не завжди пов’язані з постаттю і не повторюють її рухів. Для творчості А. Осінського характерне тяжіння до стилізації поз і одягу, легка асиметрія та не завжди правильна анатомічна передача людського тіла.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького