Колекція

Костюми Альбано (Пралі)

Бартоломео Пінеллі

  • Костюми Альбано (Пралі) 2
  • Костюми Альбано (Пралі) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1734
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Костюми Альбано (Пралі)
Назва мовою оригіналу
Costumi di Albano
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Вперше гравюру з такою назвою Б. Пінеллі помістив в альбомі 1809 року. Там було зображено троє жінок і двоє дітей, які перуть білизну в Альбанському озері, що неподалік від Риму. Композицію аналогічну до «львівського» варіанту, де зображено три жінки-пралі, але не розмальовану акварелями, художник виконав у 1815 році і помістив в альбом Nuova Raccolta di cinquanta Costumi Pittoreschi incisi all' acquaforte da Bartolomeo Pinelli Romano, Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, виданому у Римі у 1816 році. У кольоровому варіанті, але слабшому за рисунком у порівнянні з «львівським», гравюра відома з альбому з 16-ма гравюрами – Costume popolare, tratto dalla "Nuova raccolta di cinquanta costumi de' contorni di Roma compresi diversi fatti di brigandi disegnati ed incisi all'acqua forte", виданому в Римі у 1823 році Джованні Скуделларі. У дещо зміненому від «львівського» варіанті гравюра Costumi di Albano у виконанні Карла Людвіґа Фроммеля (Karl Ludwig Frommel) була видана в альбомі зі 103 гравюр під назвою Pittoreskes Italien у Ляйпціґу в 1840 році. На першому плані зображено троє жінок, що задіяні у пранні білизни у водах Альбанського озера – одного з найчистіших гірських озер в Апеннінах. У центрі – монументальна постать жінки з дошкою на голові з випраною білизною, подібна до античної скульптури. Справа від неї – жінка, що сидить під деревом біля великого мідного джбану: в ньому – білизна, принесена для прання. Третя жінка, що присіла на коліна, пере простирадло в озері. Жіночі фігури акцентовані насиченими, яскравими кольорами одягу – червоним, синім, жовтим. Тло (дерева, гори, небо) у приглушеній голубо-зеленій гамі.
Надписи та символи
Внизу по центру підпис автора курсивом: Pinelli f [fecit] та дата – 1816. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Costumi di Albano. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 30.