Назад

Костюми Альбано (Пралі)

Бартоломео Пінеллі

  • Костюми Альбано (Пралі) 2
  • Костюми Альбано (Пралі) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1734
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Костюми Альбано (Пралі)
Назва мовою оригіналу
Costumi di Albano
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Вперше гравюру з такою назвою Б. Пінеллі помістив в альбомі 1809 року. Там було зображено троє жінок і двоє дітей, які перуть білизну в Альбанському озері, що неподалік від Риму. Композицію аналогічну до «львівського» варіанту, де зображено три жінки-пралі, але не розмальовану акварелями, художник виконав у 1815 році і помістив в альбом Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi all' acquaforte da Bartolomeo Pinelli Romano, Nicola de Antoni impresse, Ignazio Pavon Offre e Dedica, виданому у Римі у 1816 році. У кольоровому варіанті, але слабшому за рисунком у порівнянні з «львівським», гравюра відома з альбому з 16-ма гравюрами – Costume Popolare, tratto dalla Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi de' contorni di Roma compresi diversi fatti di brigandi disegnati ed incisi all'acqua forte, виданому в Римі у 1823 році Джованні Скуделларі. У дещо зміненому від «львівського» варіанті гравюра Costumi di Albano у виконанні Карла Людвіґа Фроммеля (Karl Ludwig Frommel) була видана в альбомі зі 103 гравюр під назвою Pittoreskes Italien у Лейпцигу в 1840 році. На першому плані зображено троє жінок, що задіяні у пранні білизни у водах Альбанського озера – одного з найчистіших гірських озер в Апеннінах. У центрі – монументальна постать жінки з дошкою на голові з випраною білизною, подібна до античної скульптури. Справа від неї – жінка, що сидить під деревом біля великого мідного дзбану: у ньому – білизна, принесена для прання. Третя жінка, що присіла на коліна, пере простирадло в озері. Жіночі фігури акцентовані насиченими, яскравими кольорами одягу – червоним, синім, жовтим. Тло (дерева, гори, небо) у приглушеній голубо-зеленій гамі.
Надписи та символи
Внизу по центру підпис автора курсивом: Pinelli f [fecit] та дата – 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Costumi di Albano. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 30.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького