Колекція

Вид на острів Сан-Мікеле

Джованні Антоніо Каналь

  • Вид на острів Сан-Мікеле 2
  • Вид на острів Сан-Мікеле 3
Основна інформація
ID
Ж-1597
Автор
Джованні Антоніо Каналь
Назва
Вид на острів Сан-Мікеле
Дата створення
XVIII ст.
Країна
Італія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
71 x 141.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Джованні Антоніо Каналь
Роки життя
1697–1768
Країна
Італія
Біографія
Джованні Антоніо Каналь, званий Каналетто, поза сумнівом, найвидатніший і найвідоміший представник ведутного малярства Венеції XVIII ст. Митець народився 1697 року в сім’ї Бернарда Каналя, який, за даними біографів, зокрема Антоніо Марії Дзанетті, був «театральним живописцем» і побудував блискучу кар’єру сценографічного маляра: упродовж 1711–1728 рр. працював над декораціями в театрах Сант Анджело та Сан-Кассіано – найбільш відомих і престижних у тогочасній Венеції. Між 1719–1720 рр. Бернардо разом із сином відвідав Рим. Саме в цей час, як сценографів, Антоніо з батьком згадано у лібретто до опери Алессандро Скарлатті. Вірогідно, саме в Римі митець одержав прізвисько Каналетто, що дослівно означає маленький Каналь. Поміж покровителів художника раннього періоду творчості було кілька італійців, однак іноземці, особливо з Британських островів, значно більше цінували його твори та постійно поповнювали ними свої колекції. Посол Джозеф Сміт був основним клієнтом художника та посередником між ним і клієнтами з Англії. У 1746 році Каналетто виїхав до Англії, де пробув до 1756 року, однак упродовж цього періоду здійснив кілька коротких поїздок Європою. У 1760 році він повернувся до Венеції, де провів решту життя.
Опис роботи
«Вид на острів Сан-Мікеле» належить авторству Каналетто та був створений протягом 1720-х рр. Картина слугувала панданом до «Виду острова Мурано». Приналежність ведут пензлю Каналетто лишається дискутивною, зокрема І. Ліннік вважала, що обидві композиції виконано в майстерні художника. Водночас, В. Маркова висловила припущення, що роботи належать до раннього періоду творчості Каналетто. Така ж пара видів зберігається в колекції Ермітажу в Санкт-Петербурзі, які раніше були віднесені до періоду, що безпосередньо передував виїзду Каналетто в Англію у 1746 році. Однак у новіших дослідженнях їх віднесли до середини 1720-х рр. Існує кілька майстерних повторів творів, які здебільшого приписуються послідовникам митця. На жаль, складно стверджувати автентичність авторства Каналетто львівської картини. Можна лише припустити, що у цьому випадку полотно можна датувати серединою 1720-х рр.