Колекція

Дівчина з галузкою троянд

Франсуа Лемуан

  • Дівчина з галузкою троянд 2
  • Дівчина з галузкою троянд 3
Основна інформація
ID
Ж-863
Автор
Франсуа Лемуан
Назва
Дівчина з галузкою троянд
Дата створення
XVIII ст.
Країна
Франція
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
65.7 x 50.5
Інформація про автора
Автор
Франсуа Лемуан
Роки життя
1688–1737
Країна
Франція
Біографія
Франсуа Лемуан був одним із провідних французьких живописців, які працювали у стилістиці рококо. Лемуан, впродовж своєї професійної кар'єри, прагнув стати провідним художником Франції, що йому частково вдалося реалізувати: він був першим придворним живописцем Людовіка XV та почесним академіком Академії живопису та скульптури. Художник переважно виконував масштабні полотна та фрескові розписи на біблійну, міфологічну тематику, а також алегоричні композиції. В першу чергу, його стиль сформувався під впливом Шарля ле Бруна, який він поєднав із живописною манерою провідних італійських художників XVI століття, таких як Тиціан чи Корреджо, та монументалістів, таких як П’єтро да Кортона.
Опис роботи
Твір традиційно помилково приписується Франсуа Лемуану, однак стилістика твору не має нічого спільного з творами художника. Вірогідно, картина «Дівчина з квітами» є зразком живописної манери Джузеппе Ногарі. Ногарі, учень Антоніо Балестри, створював переважно камерні полотна – портрети та півфігурні зображення – в елегантній рококовій манері. Його навчання в майстерні Балестри тривало до 1718-го року, а вже 1726 року художник почав працювати самостійно. На початку своєї кар’єри він зазнав сильного впливу сучасників – Джамбаттіста П’яццетта і Джамбаттіста Т’єполо. Згодом живописець виробив індивідуальний стиль, заснований на пастельних колірних співзвуччях і м’яких тональних градаціях. Найбільшого успіху Ногарі досягнув завдяки «teste di carattere» – зразкам жанрового малярства, в яких основними були портретні типажі персонажів. Частину таких робіт він виконував під враженням від голландських майстрів, зокрема Рембрандта. Вірогідно, художник познайомився з творчістю славетного голландця завдяки популярності гравюр його полотен у Венеції XVIII століття. Картини Ногарі, які колекціонували найбільш відомі меценати Європи, зокрема Карл Еммануїл III Савойський та Август III Саксонський, високо цінувалися тогочасними критиками, зокрема Франческо Альгаротті та Жан-П’єром Марієттом. Твір можна віднести до зрілого періоду творчості митця, коли він почав працювати у більш м’якій кольоровій гамі. На полотні зображена у пів зросту молода дівчина, вбрана у легку білу шовкову сукню. Вона з посмішкою дивиться безпосередньо на глядача. В руках юнка тримає вінок білих та рожевих троянд, який може бути інтерпретований як атрибут богині Флори. Виразності образу додає чорне тло.