Ескіз є розробленням варіації на тему історії та сучасності судноплавства. Декоративний підхід до трактування окремих кораблів-вітрильників та човнів, винесення частини елементів у високий фактурний рельєф, а також масштаб (його легко встановити завдяки розміру порталу та вміщеної на ньому фігури людини, для усвідомлення співмірності) дають глядачеві змогу опинитись всередині чогось на кшталт монументальної діорами. Колірний та тональний підхід художника до розбудови композиції забезпечує цілісність образів, навіть у випадку хронологічної та регіональної віддаленості між зображеними об’єктами. Хоча існує ймовірність, що, до прикладу, архаїчний єгипетський вітрильник насправді є човном «Ра» з проєкту відомого в СРСР норвезького мандрівника й дослідника Тура Хеєрдала (1969–1970). Учасником цих експедицій був знаний радянський лікар, журналіст та мандрівник Юрій Сенкевич. Оскільки море (океан) та небокрай вирішено у теплій вохристо-карміновій колористиці, з’являється певна інтонація відстороненості, завдяки якій складно стверджувати, чи летять вітрильники серед хмар, чи линуть по воді. Окрім того, рух зображений від геометричної абстракції (у лівій частині) до конкретних силуетних форм вітрильників різних типів, що немов переходять від різних фігур до впізнаваних об’єктів. Оптимістичний настрій, що домінує в ескізі, та легкість, у якій фантазійність стає практично казковою, є ймовірною ознакою відпочинкового призначення споруди, де мав бути виконаний монументальний твір.