Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо

Бартоломео Пінеллі

  • Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо 2
  • Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1699
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Бенкет у Римі на пагорбі Тестаччо
Назва мовою оригіналу
Baccanale di Roma in Testaccio
Дата створення
1810-ті
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Варіант 1810-х років композиції Пінеллі з альбому Raccolta (1809). На попередній гравюрі представлена багатофігурна композиція з п’ятьма кавалерами і трьома дамами, що сидять за столом під дубом, а на дальньому плані, за яром – група танцівників. Цей же варіант поміщений у видання 1814 року. Натомість «львівська» пізніша версія представляє першопланову композицію, де дві дами сидять і трійко кавалерів стоять і сидять при столі біля вікового дерева на тлі гірського піка. Один з кавалерів обіймає даму, інший грає на лютні, а третій проголошує тост. Гравюра яскраво розфарбована, домінують червоний, рожевий та синій кольори.
Монте Тестаччо (Monte Testaccio) – пагорб у Римі, на східному березі Тибру. Місце, де нагромаджено старовинні амфори, а на початку ХІХ ст. саме тут молодь проводила свої бенкети. Родинне гніздо Пінеллі – Trastevere – знаходилося на протилежному березі Тибру, тому на його гравюрах можна бачити різні види Тестаччо.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Baccanale di Roma in Testaccio. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 2.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького