Назад

Воскресіння дочки Яіра

Пітер Кандід

  • Воскресіння дочки Яіра 2
  • Воскресіння дочки Яіра 3
  • Воскресіння дочки Яіра 4
  • Воскресіння дочки Яіра 5
Основна інформація
ID
Ж-2471
Автор
Пітер Кандід
Назва
Воскресіння дочки Яіра
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
65 x 42.2
Інформація про автора
Автор
Пітер Кандід
Роки життя
бл.1548–1628
Країна
Фландрія
Біографія
Пітер Кандід (бл. 1548–1628) був фламандським художником-маньєристом, креслярем, дизайнером гобеленів, гравюр та скульптур. Народився в Брюгге, та згодом сім’я переїхала до Флоренції. Його батько був ткачем гобеленів у майстерні Медічі. Працював Пітер Кандід в Італії та Баварії. В Італії його називали П’єтро Кандідо, а в Баварії – Пітер Кандід. Найперший запис про його роботу як художника стосується оплати за фреску, виконану у Флоренції 1569 року. Митець вперше згадується як член «Accademia delle Arti del Disegno» в 1576 році. Ця організація була престижною академією художників у Флоренції, членами якої були Мікеланджело Буонарроті, Аньйоло Бронзіно, Бенвенуто Челліні та інші. Фламандський біограф XVI століття Карел ван Мандер, який знав Кандіда, розповів, що той працював з Джорджо Вазарі над сходами Скала Реджа у Ватикані та над куполом Флорентійського собору. Після 1586 року Кандіда запросили до герцогського двору Мюнхена. Він був першим придворним художником герцога Вільгельма V Баварського, а пізніше Максиміліана I Баварського. У період з 1600 по 1628 рік Кандід був провідним художником Мюнхена. Він також активно торгував мистецтвом і мав ділові стосунки з Філіппом Гайнгофером – купцем, банкіром, дипломатом і колекціонером мистецтва в Аугсбурзі. Кандід виконав багато фресок і олійних картин в Італії, а також створював гобелени та інші роботи для Козімо I Медічі, великого герцога Тосканського. На стиль митця вплинула школа Мікеланджело, хоча він був ближчим до Аньйоло Бронзіно та Алессандро Аллорі, ніж до Джорджо Вазарі. У його творчості також простежується вплив фламандської традиції. До робіт художника належать історичні картини, портрети, міфологічні сцени та алегорії. Митець створював великі вівтарі, а також складні декоративні проєкти.
Опис роботи
На картині сцена воскресіння дочки Яіра – чудо, яке створив Ісус Христос, воскресивши дочку єврейського старійшини у Капернаумі. У начальника синагоги на ім’я Яір була при смерті єдина дочка, дванадцятирічна дівчинка. Прийшовши до Ісуса Христа, Яір впав до його ніг і благав кажучи: «Донечка моя помирає. Прошу тебе: прийди й поклади руки на неї, щоб зцілилася вона і живою зосталася». Бачачи віру Яіра Ісус Христос пішов з ним. По дорозі їх зустрів посланець з дому Яіра і сказав: «Дочка твоя померла, не турбуй же Вчителя!». Ісус, почувши ці слова, сказав Яірові: «Не бійся, тільки віруй». Коли вони прийшли до будинку чоловіка, то побачили великий сум – усі плакали. Ісус сказав їм: «Чого тривожитесь і плачете? Дівчина не вмерла, а спить». Ісусу ніхто не повірив. Але Христос, виславши з дому народ, взяв з собою тільки батьків померлої і трьох Апостолів та пішов у кімнату, де лежала померла дівчина. Він взяв її за руку та сказав: «Дівчино, тобі кажу встань!». Після того дівчина встала і почала ходити. Ісус звелів дати їй їсти й суворо заборонив розказувати про це диво. Але «…чутки про це розійшлися повсюди». На картині художник зобразив момент повернення дівчини до життя. Полотно невеликого розміру могло слугувати ілюстрацією Євангелії в приватній молитві, в прагненні берегти досвід віри та цінувати її перед ситуаціями, що перевищують людські сили та розуміння.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького