Назад

Погруддя лицаря

Марцелій Гарасимович

  • Погруддя лицаря 2
  • Погруддя лицаря 3
Основна інформація
ID
Ж-2539
Автор
Марцелій Гарасимович
Назва
Погруддя лицаря
Дата створення
1880
Країна
Австро-Угорська імперія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
68 x 55
Додатково
Інформація про автора
Автор
Марцелій Гарасимович
Роки життя
1859–1935
Країна
російська імперія,
Біографія
Марцелій Гарасимович (16 січня 1859, Варшава – 22 травня 1935, Львів) – польський художник, педагог. Брат скульптора Петра-Віталіса Гарасимовича. У 1873 році закінчив Вищу реальну школу у Кракові. Впродовж 1873–1879 років навчався у Краківській художній школі; у 1880–1885 роках – у Віденській (в студії Карла Вюрцингера) та Мюнхенській (в студії Вільгельма Лінденшміта молодшого) академіях мистецтв. Після здобуття мистецької освіти оселився у Львові, де працював під керівництвом Анджея Грабовського. У 1888 році відкрив власну художню жіночу школу (від 1891 – загальна школа малярства та скульптури). У 1891 році М. Гарасимович став стипендіатом Товариства прихильників красних мистецтв у Львові. У 1907 році митець став першим головним хранителем Львівської міської галереї (тепер ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького), а також співавтором першого каталогу польських колекцій живопису Галереї. Обіймав цю посаду до 1931 року. Художник регулярно брав участь у виставках Товариства прихильників красних мистецтв у Львові (TPSP) та Кракові. Представляв свої роботи на виставках Товариства заохочення красних мистецтв у Варшаві (TZSP), Мюнхені, Відні. Автор пейзажів, портретів, побутових сцен на українську тематику в реалістичному стилі. Ілюстрував львівські періодичні видання і книги. Працював над живописним оздобленням Міського театру (тепер Оперний театр імені Марії Заньковецької) у Львові. Займався реставрацією картин. Входив до Літературно-художнього клубу та Асоціації польських художників у Львові.
Опис роботи
Майже на всю висоту прямокутної вертикальної композиції – погрудне зображення чоловіка середнього віку з довгими вусами у лицарських обладунках. Чоловік повернутий у профіль вліво. Правою рукою він тримає на плечі спис. Обличчя лицаря випромінює серйозність, зосередженість і готовність до бою. Спокійно і впевнено він вдивляється у далечінь. Тло нейтральне, темно-оливкового кольору. Картина виконана в реалістичному стилі та характеризується увагою художника до історичної атрибутики. Шолом на голові чоловіка, так званий «паппенгеймер» (hełm pappenheimer), – різновид відкритого шолома типу шишак, який був особливо популярним серед польських кавалерійських загонів в кінці XVII – першій половині XVIII століття. Назву отримав на честь фельдмаршала Священної Римської імперії Готфріда Паппенгейма (1594–1632). Робота Марцелія Гарасимовича перегукується з картиною Яна Матейка «Портрет чоловіка у шоломі» (1859).
Надписи та символи
Внизу ліворуч авторський підпис і дата: «Wiedeń 18/II-1880 M. Harasimowicz».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького