Дві рисункові копії, виконані Юліаном Зайцем за мотивами відомих портретів Вільяма Гоґарта, репрезентують майстерне поєднання уваги до історичного живопису XVIII століття та тонкої адаптації барокової портретної манери до графічного відтворення. Обидва зображення – оплічні портрети у форматі три чверті, проте кожен із них має свій неповторний психологічний настрій, що його Ю. Заяць ретельно зберіг та водночас інтерпретував. Портрет мадам Салтер (1744) у В. Гоґарта вирізняється особливою м’якістю як трактування постаті, так й виразу обличчя. Молода жінка, злегка повернувшись, дивиться убік, її погляд поєднує впевненість і серйозність. Волосся укладене специфічним чином, доволі вільно, та сукня з драпіюванням створюють атмосферу елегантної вишуканості середини XVIII століття. У своїй рисунковій копії Ю. Заяць точно передає пропорції, м’яко моделює обличчя, уважно проробляє постать. Особливу увагу мистець надає світлотіні, використавши її для підсилення відчуття об’ємності та делікатності шкіри. Портрет актора Джеймса Квіна (1739) має зовсім іншу енергетику. В. Гоґарт зобразив відомого британського виконавця трагедійних ролей, зокрема Отелло та Макбета, у розвороті вліво, з поглядом, спрямованим убік, ніби той замислено відсторонений. Важкі риси обличчя, невиразна шия та багата перука надають образу монументальності. У графічній інтерпретації Ю. Зайця ця монументальність підкреслена щільними штрихами. Поставлені поруч, ці дві роботи утворюють виразний контрапункт: жіноча портретна легкість мадам Салтер протиставляються серйозній, майже героїчній стриманості Джеймса Квіна. У такому поєднанні є помітною не лише різноплановість портретного мистецтва В. Гоґарта, а й вміння Юліана Зайця як копіїста-дослідника зберігати оригінальну композицію та характер, й водночас виявляти власне розуміння психологічної глибини й історичного контексту зображень.